Klantenservice

 Heb je een vraag, opmerking, verzoek of klacht over een product of onze dienstverlening? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Telefoon: Elke dag bereikbaar tussen 08:00 en 22:00 uur.
Heb je een specifieke vraag over een product? Onze productspecialisten staan van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 17:00 uur voor je klaar.

Contactformulier/Mail: Maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 17:00 uur zullen wij je vraag binnen 3 uur beantwoorden.
Mailen kan ook naar: klantenservice@lusanna.nl.

Bekijk ook de pagina's: Betaalmethoden en/of Verzenden & Retourneren.

Bedrijfsgegevens:
Lusanna Webshop B.V.
Handelend onder de naam: Lusanna Webshop
KvK-nummer: 61712833
BTW-nummer: NL854457604B01
IBAN: NL09RABO 0194 3068 01*
BIC: RABONL2U

Postadres:
Lusanna Webshop
Antwoordnummer 80601
8060 VB Hasselt (Ov)

Bezoekadres:
Lusanna Webshop
Handelsweg 8-5
8061 RL Hasselt (Ov)

* Niet gebruiken voor AfterPay bestellingen of de betaling van je bestelling aan Lusanna.nl. Bij vragen neem contact op met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen

1 Producten
1.1 Ik heb een vraag over een product, waar kan ik terecht?
Wij doen ons uiterste best om de producten op de website van zoveel mogelijk informatie en specificaties te voorzien.
Toch kan het zijn dat je meer informatie wilt, of persoonlijk advies.

Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag! Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is élke dag telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur. En onze productspecialisten staan voor je klaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00!
1.2 Ik kan een product niet (meer) vinden, wat nu?
Kun je het product waar je naar op zoek bent niet (meer) vinden via het menu of de zoekfunctie? Het kan voorkomen dat een product niet meer op voorraad is, dat het product niet meer in ons assortiment zit of dat de leverancier het product niet meer maakt.

Neem gerust even contact op met onze klantenservice om te kijken wat we nog voor je kunnen betekenen. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is élke dag telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur. En onze productspecialisten staan voor je klaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00!
1.3 Hoeveel garantie zit er op een product?
Naast de wettelijke garantie zijn wij aangesloten bij CBW-erkend. Dat betekent dat je maar liefst 3 jaar (afbouwende) garantie hebt op je aankoop.

Het CBW biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid voor jou als klant. (web)Winkels die CBW-erkend zijn hanteren algemene voorwaarden die de consument extra goed beschermen. De voorwaarden zijn in samenwerking met de Consumentenbond opgesteld. Hierin zijn alle regels opgenomen die voor jou van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over garantie, vervoer, levering, levertijd en annulering.

De bovenstaande garantie doet niks af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten
2 Kortingscode
2.1 Hoe kom ik aan een kortingscode?
Heb je de pop-up van de kortingscode gemist?
Ga dan naar deze pagina om alsnog je kortingscode te ontvangen.
Door je e-mail adres in te vullen schrijf je je gelijk in voor onze nieuwsbrief.
Elke maand ontvang je speciale mailings met o.a. leuke aanbiedingen!

2.2 Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kunt jouw kortingscode op 2 verschillende plekken in het bestelproces invullen.

1: In het winkelmandje
In het winkelmandje staat een blok met ‘Kortingscode’.
Vul je kortingscode in en klik op ‘Toepassen’.
De korting wordt gelijk verwerkt in het overzicht.

2: Bij ‘Controleer je bestelling’
Vorige optie gemist? Geen nood! Verderop in het bestelproces kun je je kortingscode ook nog invullen.
Nadat je je gegevens, verzendmethode en betaalmethode hebt ingevuld kun je je kortingscode invullen.
Klik daarna op ‘Toepassen’. De korting wordt gelijk verwerkt in het overzicht. 

2.3 Ik ben mijn kortingscode vergeten in te vullen, wat nu?
Kom je er net achter dat je de kortingscode vergeten bent in te vullen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Als je al hebt betaald kunnen we de korting terugstorten.
Als je voor AfterPay hebt gekozen kunnen we de korting helaas niet in mindering brengen op de AfterPay factuur.
2.4 Kun je meerdere kortingscodes gebruiken per bestelling?
Nee, je kunt maar één kortingscode gebruiken per bestelling.
3 Bestellen
3.1 Hoe kan ik bestellen? (stappenplan)

Stap 1: Product besteIlen
Klik op de pagina van het gewenste product op de knop ‘In winkelmandje’, zodat het product in de winkelwagen terecht komt.

Shop rustig verder op Lusanna.nl of ga door naar stap 2. Als je verder shopt blijft het product in de winkelwagen staan. De winkelwagen kun je rechts boven in de hoek terugvinden.

Stap 2: In winkelwagen

Nadat je bij het gewenste product op de knop ‘In winkelmandje’ hebt geklikt kom je automatisch op de pagina van de winkelwagen. Hier kun je je bestelling controleren en eventueel je kortingscode toevoegen. Klopt alles? Klik dan op de knop ‘Bestelling afronden’.

Stap 3: Adresgegevens invoeren / inloggen
Op deze pagina kun je afrekenen zonder account of kun je je inloggen/registeren. Als je je al hebt geregistreerd klik je op ‘inloggen of registreren’ en vul je je inloggegevens in. 

Je bestelling wordt verzonden naar het adres dat je hebt opgegeven, tenzij je het vinkje ‘Verzend naar een ander adres’ aanvinkt en daar een ander afleveradres invult.

Stap 4: Kies je verzendmethode
Onder het kopje ‘Verzendmethode’ kun je aangeven wanneer het pakket wordt verzonden. De verzendmethode en opties die daarbij zijn verschilt per product. Standaard staat het snelste bezorgmoment geselecteerd. Ontvang je je bestelling liever op een andere dag of wil je gebruik maken van extra service? Geef dat hier dan aan door te klikken op ‘Kies een andere leverdatum en tijd’.

Stap 5: Kies je Betaalmethode
Hier kun je aangeven hoe je je bestelling wilt betalen. Je kunt kiezen uit verschillende betaalmethodes

Stap 6: Controleer je bestelling + kortingscode + opmerkingen

a. Klopt je bestelling zoals nu aangegeven staat?

b. Als je een kortingscode hebt kun je deze hier invullen en klik je op ‘Toepassen’. De korting wordt gelijk verrekend. Als je je kortingscode eerder in het proces al hebt ingevuld staat je kortingscode er al in. 

c. Als je nog iets kwijt wilt over je bestelling kun je dit plaatsen in het veld ‘Opmerking’.

Stap 7: Definitief bestelling plaatsen

Als alles klopt, klik je op ‘Kopen’. De bestelling is vanaf dit moment bij ons bekend.
Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met de bevestiging en de factuur.

 

3.2 Kan ik nog verder winkelen nadat ik iets in de winkelwagen heb geplaatst?

Ja, shop rustig verder op Lusanna.nl als je een product in de winkelwagen hebt geplaatst.
Het product blijft gewoon in de winkelwagen staan. De winkelwagen kun je rechts bovenin de hoek terugvinden.

3.3 Wordt mijn bestelling van meerdere producten in 1 keer bezorgd?

Wanneer je iets bestelt wordt je bestelling standaard in 1× verzonden.
Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer je bestelling bezorgd wordt.

Bestel je (ook) een product die wordt verzonden met GLS? Dan wordt dit product gelijk vanaf de fabrikant verstuurd.
Bij elk product staat de bezorgdienst vermeld. 

3.4 Ik wil mijn bestelling wijzigen, wat moet ik doen?

Wil je je bestelling wijzigen? Neem dan snel contact op met onze klantenservice, dan kijken wij wat we voor je kunnen doen.  

Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. 

3.5 Ik wil mijn bestelling annuleren, wat moet ik doen?

Wil je je bestelling annuleren? Neem dan snel contact op met onze klantenservice, dan kijken wij wat we voor je kunnen doen.  

Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. 

3.6 De maat/kleur die ik nodig heb is niet meer beschikbaar, wat nu?

Het kan gebeuren dat een bepaalde maat/kleur van een product (tijdelijk) is uitverkocht. In de meeste gevallen is dit product binnen een paar dagen weer op voorraad.

Je kunt op de productpagina aangeven dat je een mail wilt ontvangen zodra het product weer leverbaar is. Klik dan op ‘Ontvang een e-mail zodra dit product leverbaar is‘ en laat je e-mailadres achter.

Sommige producten in ons assortiment worden niet meer gemaakt/geleverd door onze leverancier (op=op producten).
In dat geval komt het product helaas niet meer op voorraad.

3.7 Kunnen jullie mijn product ook monteren?
Wij monteren zelf niet, maar tegen meerprijs kunnen we jouw bestelling wel laten monteren.

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

3.8 Welke voordelen heb ik als ik me als klant bij Lusanna.nl registreer?

Je hoeft je natuurlijk niet te registeren, maar als je dit wél doet profiteer je van aardig wat voordelen.
- Niet langer meer bij elke bestelling je gegevens invullen.
- Zelf je contact- en verzendgegevens aanpassen.
- Overzicht van je bestelhistorie.
- Je eigen verlanglijstje maken.


Overtuigd? Maak dan gauw een eigen account aan!

3.9 Kan ik bij Lusanna.nl ook zakelijk bestellen?

Ja, dat kan. De prijzen die op de productpagina staan vermeld zijn inclusief BTW.

Tijdens het bestellen geef je je gegevens door. Klik dan in de eerste/linker kolom op ‘Verzend naar een ander adres’.
Er wordt een invulveld uitgeklapt waarbij je een bedrijfsnaam en contactpersoon kunt vermelden.

Als je een bestelling plaatst krijg je een BTW factuur toegestuurd. 

4 Betalen
4.1 Welke betaalmethodes zijn beschikbaar en hoe werken ze?

Bij ons kun je op veel verschillende manieren je bestelling veilig afrekenen, namelijk:
 

  • iDEAL
  • AfterPay – Digitale factuur
  • PayPal
  • MasterCard
  • Visa
  • Maestro
  • Bancontact / Mister Cash (België)
4.2 Verloopt mijn betaling via een beveiligde verbinding?

Zeker weten! Dat vinden wij ook erg belangrijk.
Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden.
Alle klantinformatie wordt beschermd bij elke transactie. Veiligheid staat voorop.

4.3 Kan ik aan de deur betalen? (onder rembours)

Nee, aan de deur betalen is helaas niet mogelijk.
Gelukkig zijn er genoeg andere manieren om je betaling te voldoen.

4.4 Kan ik achteraf betalen met AfterPay?

Ja, dat kan. Met AfterPay betaal je achteraf, nadat je de bestelling veilig hebt ontvangen.
Dan weet je zeker of het product bevalt en betaal je alleen voor wat je wilt houden.

Zodra de bestelling geleverd is, ontvang je een betaaloverzicht per e-mail.
Deze kun je direct via de betaalknop of binnen 14 dagen voldoen. 

Lees hier meer over achteraf betalen via AfterPay.


4.5 Kan ik per bankoverschrijving betalen?

De optie om per bankoverschrijving te betalen staat niet weergegeven tussen de betaalmethoden, maar is eventueel wel mogelijk.

Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar  klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Let op: betalingen per bankoverschrijving hebben een verwerkingstijd van gemiddeld 2 werkdagen.
We verzenden je bestelling (mits op voorraad) gelijk als we de betaling hebben ontvangen. 

4.6 Kan ik in termijnen betalen?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling bij Lusanna.nl in termijnen te betalen.
4.7 Mijn betaling is mislukt / geweigerd, wat nu?

Als de betaling door onbekende redenen niet lukt kun je contact opnemen met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Wij kunnen een betaallink aanmaken die we per e-mail versturen. De betaallink kan worden voldaan door middel van iDEAL, Creditcard, Bancontact/Mister Cash, SOFORT Banking, Overboeking, PayPal en Bitcoin.

Als je betaling via AfterPay wordt geweigerd kan dat verschillende redenen hebben, hier hebben wij geen invloed op.
Neem hiervoor contact op met AfterPay.

5 Bezorging
5.1 Wat zijn de bezorgkosten?

Bezorging in Nederland:
Alle bestellingen boven de €50,- worden gratis bezorgd.
Voor bestellingen onder de €50,- wordt €3,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Bij elk product staat aangegeven door welke bezorgdienst het wordt verzonden. In de check out kun je zelf de bezorgdatum kiezen. Daarnaast kun je – tegen extra kosten – een tijdvak aangeven wanneer je je bestelling wilt ontvangen. 


Bezorging in België:
Alle bestellingen boven de €50,- worden ook gratis bezorgd in heel België (Vlaanderen én Wallonië).
Voor bestellingen onder de €50,- wordt €3,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Grotere producten zoals boxsprings en kinderbedden verzenden wij via Meubelbezorgdienst Brok. Zij bezorgen standaard niet in België. Als je in Vlaanderen woont kan het product bij je worden bezorgd, maar we zullen daar wel een aantal extra handelingen voor moeten verrichten. Daarom kunnen we de bezorging helaas niet gratis aanbieden. De bezorgkosten bedragen €75,-. Houd daarnaast ook rekening met extra levertijd.

5.2 Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Bij elk product staat aangegeven door welke bezorgdienst het wordt verzonden. 
Als je meerdere producten bestelt zie je tijdens het bestellen (in de check-out) door welke bezorgdienst je bestelling wordt bezorgd.

5.3 Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Je kunt bij de meeste producten zelf de bezorgdatum kiezen. Deze staat in eerste instantie op de meest snelle levertijd ingesteld.

Ontvang je je bestelling liever op een andere dag of wil je gebruik maken van extra service? Geef dit dan aan tijdens het bestellen - onder het kopje ‘Verzendmethode’ - door te klikken op ‘Kies een andere leverdatum en tijd’. Deze bezorgdatum kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen. Wil je je bestelling later ontvangen dan de komende 2 weken? Meld dit dan bij het veld ‘Opmerkingen’.

Grote producten zoals bedden, boxsprings, matrassen worden met een meubelbezorgdienst geleverd.
Zij nemen vroegtijdig contact met je op voor een bezorgafspraak.
 

5.4 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer alle producten direct uit voorraad leverbaar zijn wordt je bestelling gelijk verzonden.
Je kunt bij de meeste producten zelf de bezorgdatum instellen. Deze staat in eerste instantie op de meest snelle levertijd ingesteld.

Ontvang je je bestelling liever op een andere dag? Geef dit aan dan tijdens het bestellen - onder het kopje ‘Verzendmethode’ -
door te klikken op ‘Kies een andere leverdatum en tijd’. Deze bezorgdatum kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.
Wil je je bestelling later ontvangen dan de komende 2 weken? Meld dit dan bij het veld ‘Opmerkingen’.

Wanneer je iets bestelt wordt je bestelling standaard in 1× verzonden.
Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer je bestelling wordt bezorgd.

Wordt je bestelling bezorgd door GLS? Dan worden deze producten gelijk vanaf de fabrikant verstuurd.
Bij elk product staat de bezorgdienst vermeld. 
 

5.5 Een deel van mijn bestelling is niet op voorraad. Kunnen jullie de voorradige producten alvast bezorgen?

Heb je een bestelling geplaatst met meerdere producten waarvan enkele op voorraad zijn en andere niet, en wil je de voorradige producten direct in huis hebben? Dan hanteren wij een servicebijdrage van:

  • €3,95 voor pakketzendingen via PostNL
  • €35,- voor bezorging via een meubelbezorgdienst


De producten met een levertijd worden vervolgens gratis bezorgd.

Wil je gebruik maken van deze service? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

5.6 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?
Als je bij de eerste bezorgpoging niet thuis bent op het moment van levering, dan ontvang je een kaart van de bezorger in je brievenbus waarin staat wat de (vervolg)acties zijn. Dat kunnen de volgende opties zijn:

  • Je bestelling is bij de buren afgeleverd. Op de kaart staat aangegeven op welk nummer je bestelling is aangenomen.
  • Je bestelling wordt de volgende bezorgdag opnieuw aangeboden (verwachte bezorgdatum staat aangegeven op de kaart).
  • Je kunt je zending wijzigen. Op de kaart staat aangegeven hoe je dat kunt doen. 
  • Je kunt je bestelling ophalen bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Op de kaart staat het adres aangegeven waar je je bestelling kunt ophalen. 

Ben je bij de 2e bezorgpoging ook niet thuis?
Dan ontvang je opnieuw een kaart in je brievenbus met de vervolgacties.  

Verloopt het bezorgproces anders dan hierboven staat beschreven?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Dan zoeken wij het voor je uit.
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
5.7 Kan ik mijn bestelling online volgen met een Track&Trace code?
Je krijgt altijd een Track&Trace code toegestuurd per e-mail als je bestelling is aangekomen bij de bezorgdienst.
Deze ontvang je uiterlijk in de ochtend op de dag van bezorging.

Wil je eerder je verwachte levertijd weten? Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. In de meeste gevallen kunnen wij je alvast een tijdsindicatie geven.

Als je bestelling wordt bezorgd met meubelbezorgdienst Brok, nemen zij telefonisch contact met je op om een bezorgafspraak te maken. Bij elk product staat aangegeven door welke bezorgdienst het wordt verzonden.

5.8 Kan ik mijn bestelling afhalen met PakjeGemak van PostNL?

Je hoeft niet meer thuis te blijven om je bestelling in ontvangst te nemen. De meeste (kleinere) producten kun je namelijk zelf afhalen bij een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt, waar en wanneer het jou uitkomt. Als dit mogelijk is bij jouw bestelling kun je hier tijdens het bestellen - onder het kopje ‘Verzendmethode’ - voor kiezen. Producten die je op een werkdag bestelt kun je de eerstvolgende dag vanaf 16.00 uur afhalen.

Let op! Neem bij het ophalen van je bestelling een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die op het pakket staat.

Je bestelling blijft 14 dagen bij een PostNL pakketpunt liggen. Als je het binnen die tijd niet hebt opgehaald stuurt PostNL het pakket terug naar Lusanna.nl.

5.9 Kan ik mijn bestelling afhalen bij het magazijn van Lusanna.nl?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling bij ons magazijn af te halen.

5.10 Bezorgt Lusanna.nl ook op de Waddeneilanden?

Ja, Lusanna.nl bezorgt in de meeste gevallen ook op de Waddeneilanden. Bij elk product staat aangegeven door welke bezorgdienst het wordt verzonden. Hieronder vind je per bezorgdienst meer informatie over bezorging op de Waddeneilanden.

PostNL
PostNL levert op de Waddeneilanden onder dezelfde condities als de rest van Nederland. 

DHL
DHL levert op de Waddeneilanden onder dezelfde condities als de rest van Nederland.

GLS
GLS levert op de Waddeneilanden onder dezelfde condities als de rest van Nederland.

Trans-Mission
Voor grotere producten die via Trans-Mission worden bezorgd geldt een langere levertijd van 1-2 werkdagen en een toeslag op de bezorging. De toeslag kan per bestelling verschillen. Neem hierover contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00.

Meubelbezorgdienst Brok
Voor grotere producten die via meubelbezorgdienst Brok wordt bezorgd, wordt je bestelling geleverd tot aan het depot van het desbetreffende eiland. Het vervoer van het depot naar het eiland zal je zelf moeten verzorgen.

  • Texel: depot in Den Helder.
  • Vlieland en Terschelling: depot in Harlingen.
  • Schiermonnikoog en Ameland: centraal depot in Leeuwarden.


Je kunt in de check-out bij ‘Verzend naar een ander adres’ het adres van het depot invullen. 

5.11 Bezorgt Lusanna.nl ook in het buitenland?

Bezorging in België:
Alle bestellingen boven de €50,- worden ook gratis bezorgd in heel België (Vlaanderen én Wallonië).
Voor bestellingen onder de €50,- wordt €3,95 aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Grotere producten zoals boxsprings en kinderbedden verzenden wij via Meubelbezorgdienst Brok. Zij bezorgen standaard niet in België. Als je in Vlaanderen woont kan het product bij je worden bezorgd, maar we zullen daar wel een aantal extra handelingen voor moeten verrichten. Daarom kunnen we de bezorging helaas niet gratis aanbieden. De bezorgkosten bedragen €75,-. Houd ook rekening met extra levertijd.

 

Bezorging in andere landen:
Wil je een bestelling laten bezorgen in een ander land? Neem dan contact op met onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00.

6 Garantie
6.1 Welke garantie zit er op mijn product?

Naast de wettelijke garantie zijn wij aangesloten bij CBW-Erkend. Dat betekent dat je maar liefst 3 jaar (afbouwende) garantie hebt op je aankoop.

Het CBW biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid voor jou als klant. (web)Winkels die CBW-erkend zijn hanteren algemene voorwaarden die de consument extra goed beschermen. De voorwaarden zijn in samenwerking met de Consumentenbond opgesteld. Hierin zijn alle regels opgenomen die voor jou van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over garantie, vervoer, levering, levertijd en annulering. 

De bovenstaande garantie doet niks af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten 

6.2 Mijn bestelling is beschadigd geleverd, wat nu?
In het bezorgproces kan er helaas iets voorvallen waar we geen invloed op hebben, maar natuurlijk lossen wij het voor je op.
Wil je gelijk een paar foto’s maken zodat we de schade beter kunnen beoordelen?

Neem contact met ons op om het voorval te bespreken.
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

6.3 Er is iets mis met mijn product, wat nu?

Heb je je product al een tijdje en kom je erachter dat er iets mis is?
Laat het ons gerust weten, dan kijken we wat er aan kunnen doen.

Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Stuur bij voorkeur ook foto’s mee, dan kunnen wij je aanvraag beter beoordelen.
Natuurlijk zullen wij – indien nodig – na beoordeling van je aanvraag overgaan tot reparatie of vervanging.
 

7 Retourneren
7.1 Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). 
Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel kunt doen. 

Het herroepingsrecht verstrijkt 30 dagen na de dag:

  • Waarop het artikel in je bezit is.
  • Bij meerdere producten in een bestelling die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste product hebt ontvangen.
  • Bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.


Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door het geven van een retouropdracht via een van onze medewerkers.
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Je kunt ook door het invullen van het retourformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht.
Je bent niet verplicht het retourformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.
Wij zullen na ontvangst van je retourmelding de retourmelding per e-mail bevestigen.

Na het aanmelden van je retourzending heb je nog 30 dagen gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.

7.2 Wat kost retourneren?
Retourneren via een PostNL pakketpunt is gratis.

Bij het retourneren van producten via andere bezorgdiensten zijn de kosten variabel.
Vaak staat op de productpagina onder het tabblad ‘Bezorgen & retourneren’ meer informatie over de kosten van het retourneren.

Kom je er niet helemaal uit en/of neem je liever persoonlijk contact met ons op?
Stuur gerust een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen of omdat je het product niet goed hebt verpakt mogen we je aansprakelijk stellen.
7.3 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Zou je ons willen informeren over het product dat je wilt retourneren?

Vaak staat op de productpagina onder het tabblad ‘Bezorgen & retourneren’ meer informatie over de kosten van het retourneren. Kom je er niet helemaal uit en/of neem je liever persoonlijk contact met ons op? Stuur gerust een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Wil je een klein product (max 175x78x58cm en 30kg) retourneren? Dat kan gratis en heel eenvoudig via een PostNL pakketpunt. Vind een locatie bij jou in de buurt op postnl.nl/locatiewijzer. Zorg dat het pakket zo goed mogelijk in de originele verpakking zit en vergeet niet het retourformulier of een kopie van de pakbon toe te voegen zodat wij weten van wie het afkomstig is.

Je kunt het retour sturen naar:
Lusanna Webshop
Antwoordnummer 80601
8060 VB Hasselt (OV)


Kan het product niet worden verstuurd via pakketpost? Neem dan ook even contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl of bel 085-273 2284 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

7.4 Hoelang duurt het voordat ik m’n geld terug krijg?
Wij zullen het aankoopbedrag + eventuele bezorgkosten van de geretourneerde producten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour (of tot het moment dat u heeft aangetoond het product te hebben opgestuurd) terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan.

Heb je je bestelling laten monteren, dan worden de kosten hiervoor niet terugbetaald.

AfterPay klanten
Betaal je via AfterPay en heb je de digitale factuur van AfterPay nog niet voldaan, dan annuleren wij het bedrag van het product dat je retourneert op de AfterPay factuur. Heb je de betaling al wel voldaan via AfterPay, dan krijg je het aankoopbedrag van de geretourneerde producten + eventuele verzendkosten binnen 5 werkdagen na ontvangst teruggestort op de rekening waarmee de AfterPay factuur is voldaan.
8 Service & contact
8.1 Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Heb je een vraag, opmerking, verzoek, klacht of compliment over een product of onze dienstverlening?
Neem gerust contact met ons op! Je kunt ons bereiken op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.  


Je kunt ons mailen: klantenservice@lusanna.nl (reactie binnen 3 uur op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur).
Je kunt ons bellen: 085-273 2284 (lokaal tarief).
Of je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

8.2 Hoe snel reageren jullie op de mail?

Als je ons mailt kun je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur binnen 3 uur reactie van ons verwachten.
In sommige gevallen moeten we eerst wat zaken uitzoeken, maar ook dan zullen we zeker contact met je blijven houden!

8.3 Wat moet ik doen bij een klacht?

Uiteraard willen wij alleen maar tevreden klanten. Onverhoopt kan het voor komen dat een product gebreken vertoont, de bezorging te wensen overlaat, je onze dienstverlening niet optimaal vindt of dat een product niet aan je verwachtingen voldoet. Meld dit dan altijd.
Samen zullen we tot een goede, passende oplossing komen.

Mailen?
Stuur een mail naar klantenservice@lusanna.nl. Voeg bij voorkeur een kopie van je orderbon en illustrerende foto’s mee.
Als je mailt kun je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur binnen 3 uur reactie van ons verwachten.
In sommige gevallen moeten we eerst wat zaken uitzoeken, maar ook dan zullen we zeker contact met je blijven houden!

Bel je liever?
Dat kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op 085-273 2284 (lokaal tarief).
Als je het ordernummer bij de hand hebt kunnen we je sneller helpen.

8.4 Wat als ik niet tevreden ben met de klachtoplossing?

Natuurlijk willen wij je klacht zo goed mogelijk oplossen. Ben je toch niet tevreden over de klachtafhandeling? Dan zijn er verschillende mogelijkheden om je klacht opnieuw en onafhankelijk te laten beoordelen.

 

Waar kun je terecht?
- Geschillencommissie Thuiswinkel
- CBW-Erkend
- Europees ODR platform

8.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan.

Vul je e-mailadres in en klik op verzenden. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

8.6 Ik wil me aanmelden voor de nieuwsbrief, hoe doe ik dat?

Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van alle ontwikkelingen en acties van Lusanna.nl!
Meld je hier aan voor de nieuwsbrief.

8.7 Ik wil me afmelden voor de nieuwsbrief, hoe doe ik dat?
Jammer dat je niet meer op de hoogte wilt blijven van alle acties, tips en weetjes van Lusanna.nl!
Je kunt je afmelden door onderstaande link te openen, je e-mailadres in te vullen en op 'Bevestigen' te klikken. 

afmelden.lusanna.nl
 
 
8.8 Kan ik een cadeaukaart van Lusanna.nl bestellen?
Op dit moment zijn er geen cadeaukaarten van Lusanna.nl te bestellen.
Heb je nog een vraag?
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »