Verzenden en Retourneren - Lusanna.nl
Bij Lusanna.nl vinden wij dat een bestelling snel, en zo voordelig mogelijk moet worden bezorgd en indien nodig geretourneerd.
Bezorginformatie
Door het Coronavirus hebben bezorgdiensten het extreem druk en kunnen bezorgtijden langer zijn dan normaal.
Klik op de naam van de vervoerder voor meer informatie:
-
PostNL
Kleinere producten zoals bedtextiel, kussens, dekbedden en topdekmatrassen (tot 7cm dik) worden bezorgd door PostNL. De bezorgkosten van je bestelling zijn slechts 5,95 voor bestellingen onder de 100,-. Alle bestellingen boven de 100,- zijn gratis!
Bezorgmoment
Bestel je op een werkdag voor 13:00 uur? Dan wordt je bestelling standaard de volgende dag bezorgd (ook zaterdag). Bestellingen die op vrijdag na 13:00 uur, zaterdag of zondag worden geplaatst worden standaard dinsdag bezorgd.
Ontvang je de bestelling liever op een andere dag?
Dat kan je tijdens het bestellen aangeven onder het kopje ‘Verzendmethode’. De bezorgdatum kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen. Wil je de bestelling op een later tijdstip? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Afhaalpunt
Bestellingen die bezorgd worden met PostNL kan je ook afhalen bij een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Tijdens het bestellen kan je zelf het gewenste pakketpunt kiezen onder het kopje ‘Verzendmethode’. Producten die je op een werkdag voor 13.00 uur bestelt kan je de volgende dag vanaf 16.00 uur afhalen bij het PostNL Pakketpunt. Neem bij het ophalen van je bestelling altijd een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die op het pakket staat. Je bestelling blijft 14 dagen bij een PostNL pakketpunt liggen. Als je het binnen die tijd niet hebt opgehaald stuurt PostNL het pakket terug naar ons en verwerken wij het als retour.
Track&Trace
Als je bestelling ’s nachts is verwerkt door PostNL ontvang je automatisch een e-mail met Trace&Trace code inclusief tijdsindicatie om de zending makkelijk te volgen.
Niet thuis
Ben je niet thuis om het moment van bezorging? Dan ontvang je een "Niet Thuis" kaart in de brievenbus met wanneer/hoe/waar de volgende bezorging plaatsvindt. PostNL biedt je bestelling 2x aan. Ben je bij de 2e afleverpoging ook niet thuis, dan word je via een nieuwe "Niet Thuis" geïnformeerd bij welk PostNL pakketpunt je het pakketje kan afhalen. Haal je de bestelling binnen 2 weken niet af, dan komt het pakket retour naar ons magazijn en verwerken wij het als retourzending.
-
DHL For You
De matrassen en topdekmatrassen van ons eigen merk Lusanna.nl worden speciaal voor jou gemaakt en bezorgd door DHL For You (ook op de Waddeneilanden).
Bezorgmoment
Nadat we je bestelling hebben ontvangen laten we het matras speciaal voor jou maken bij de fabrikant. Dit duurt ± 5 werkdagen. Je ontvangt een track&trace code zodra je (topdek)matras onderweg is! DHL For You levert voor ons op woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur.
Je matras wordt vacuüm verpakt
Het (topdek)matras wordt om logistieke redenen gevacumeerd verzonden. Je kan het product na levering dus heel makkelijk naar je slaapkamer brengen! Na het losmaken van de verpakking komt het matras al snel in zijn originele vorm. Het vacumeren is een bewezen vorm van verzenden zonder kwaliteitsverlies van het (topdek)matras. Voor optimaal comfort raden we je aan om het matras voor gebruik 24 tot 48 uur te luchten in een goed ventilerende kamer.
Afhaalpunt
Het is helaas niet direct mogelijk om je pakketje bij een DHL Parcelshop te laten afleveren. Je kan hier wél voor kiezen als de bezorger je pakketje niet heeft kunnen afleveren en je een “Niet Thuis” kaart in de brievenbus hebt ontvangen.
Track&Trace
De avond voor levering ontvang je een e-mail met Trace&Trace code inclusief tijdsindicatie. Hiermee kan je de zending heel makkelijk volgen!
Niet thuis
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging probeert de bezorger het pakket bij de buren af te leveren. Lukt dit niet, dan krijg je een “Niet Thuis” kaart in de brievenbus waarop je je voorkeur kan aangeven voor de volgende afleverpoging. Ook kan je er dan voor kiezen om je pakket bij een DHL Parcelshop te laten bezorgen. Vul je de Niet Thuis Kaart niet in, dan probeert de DHL het pakket de volgende werkdag opnieuw bij het opgegeven afleveradres te bezorgen.
-
DHL Europlus
Onze vouwbedden (met uitzondering van de Luxor 120x200) worden bezorgd door bezorgdienst DHL Europlus (ook op de Waddeneilanden).
Bezorgmoment
Bestel je het vouwbedden op werkdagen voor 13.00 uur? Dan wordt je bestelling standaard de volgende dag bezorgd, ook op zaterdag (m.u.v. de Waddeneilanden).
Ontvang je de bestelling liever op een andere dag?
Wil je het vouwbed op een andere dag laten bezorgen? Dan kan je dit tijdens het bestellen aangeven bij ‘Verzendmethode’. Wij zorgen er dan voor dat je bestelling op die gewenste dag wordt bezorgd!
Afhaalpunt
De vouwbedden kunnen vanwege hun omvang helaas niet worden afgehaald bij een DHL Parcelshop.
Track&Trace
De avond voor levering ontvang je een e-mail met een Track&Trace code om de zending te kunnen volgen. DHL Europlus geeft helaas nog geen exacte tijdsindicatie af.
Niet thuis
Ben je niet thuis om het moment van bezorging? Dan ontvang je een "Niet Thuis" kaart in de brievenbus met wanneer/hoe/waar de volgende bezorgpoging plaatsvindt. DHL biedt je bestelling 2x aan. Ben je de 2e afleverpoging niet thuis, dan komt je bestelling retour naar ons magazijn.
-
GLS
Beddengoed van o.a. het merk Beddinghouse en Rivièra Maison wordt rechtstreeks vanuit de leverancier naar je opgestuurd met bezorgdienst GLS. De bezorgkosten van je bestelling zijn slechts 5,95 voor bestellingen onder de 100,-. Alle bestellingen boven de 100,- zijn gratis!
Bezorgmoment
GLS bezorgt bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur zijn geplaatst standaard de volgende werkdag tussen 8.00 en 18.00 uur.
Bestel je een beddengoed dat wordt bezorgd door GLS in combinatie met andere producten?
Dan wordt het product dat met GLS wordt bezorgd apart verzonden en de andere producten via de bezorgdienst zoals bij het betreffende product staat aangegeven. Je ontvangt van beide zendingen een Track&Trace code. Het kan daardoor zijn dat het pakketje via GLS eerder, later of op dezelfde dag wordt bezorgd. Kies je bij een gecombineerde bestelling voor aflevering bij een PostNL pakketpunt, dan wordt het pakket van GLS niet bij het PostNL pakketpunt bezorgd, maar op je factuuradres.
Afhaalpunt
Het is helaas niet direct mogelijk om je pakketje bij een GLS Pakketpunt te laten afleveren. Je kan hier wél voor kiezen als de bezorger je pakketje niet heeft kunnen afleveren en je een “Niet Thuis” kaart in de brievenbus hebt ontvangen.
Track&Trace
De avond voor levering ontvang je een e-mail met een Track&Trace code om de zending te kunnen volgen. GLS geeft helaas nog geen exacte tijdsindicatie af.
Niet thuis
Als je bij de 1e bezorgpoging niet thuis bent, dan zal de chauffeur een “Niet Thuis” kaart bij je achterlaten. Daarop vind je de instructies om een alternatieve afleveroptie te kiezen. GLS biedt je bestelling 2x aan. Vaak wordt je bestelling na de 2e poging naar een GLS PakketShop bij jou in de buurt gebracht zodat je zelf kan bepalen wanneer je je bestelling ophaalt.
-
TSN
Onze grote producten, zoals boxsprings, lattenbodems en kinderbeden worden bezorgd door TSN. Zij zijn gespecialiseerd in bezorging van grotere en zwaardere producten, dus je bestelling is in goede handen! TSN bezorgt niet op de Waddeneilanden.
Bezorgmoment
Binnen 5 werkdagen na je bestelling ontvang je een e-mail van de bezorgdienst om zelf een datum door te geven die jou goed uit komt. Tegen geringe meerprijs kan je ook kiezen voor aanvullende service, zoals een specifiek tijdvak of bezorgen tot in de slaapkamer. De dag voor levering is de verwachte levertijd bekend vanaf circa 18.00 uur. Je krijgt automatisch een e-mail met de Track&Trace code inclusief tijdvak van 3 uur. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Dan kan je de verwachte bezorgtijd ook eenvoudig checken op www.mijnbezorgtijd.nl. Log in met je postcode en huisnummer en je krijgt gelijk de verwachte levertijd te zien. Ook belt de bezorger je een half uurtje van tevoren dat hij er aan komt!
Montage
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te laten monteren door TSN. Wil je dit toch graag? Dan kunnen we dit (bij de meeste producten) tegen meerprijs van €75,- verzorgen via een meubelmontage-bezorgdienst. Houd dan wel rekening met een langere levertijd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Track&Trace
De dag voor levering is de verwachte levertijd bekend vanaf 14.00 uur. Je krijgt automatisch een e-mail met de Track&Trace code inclusief tijdvak van 3 uur. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Dan kan je de verwachte bezorgtijd ook eenvoudig checken op www.mijnbezorgtijd.nl. Log in met je postcode en huisnummer en je krijgt gelijk de verwachte levertijd te zien!
Niet thuis
Omdat je zelf de gewenste bezorgdatum kan kiezen en je altijd wordt gebeld van tevoren bestaat er maar een kleine kans dat je niet thuis bent op het moment van bezorging. Mocht je toch onverwachts niet thuis zijn, dan ontvang je een “Niet Thuis” kaart in de brievenbus met de vervolgstappen. Voor een tweede bezorgpoging worden kosten in rekening gebracht, variërend tussen €25 (lattenbodem/matras) en €45 (boxspring). Deze kosten kun je bij aflevering per pin voldoen aan de bezorgdienst.
-
Meubelbezorgdienst DS
Boxsprings vanaf €1500 worden altijd bezorgd door meubelbezorgdienst DS. Meubelbezorgdienst DS is gespecialiseerd in vervoer van grotere en zwaardere meubels, dus je bestelling is in goede handen! Meubelbezorgdienst DS bezorgt niet op de Waddeneilanden.
Bezorgmoment
De verwachte levertijd staat altijd aangegeven op de productpagina. Als je bestelling bij de bezorgdienst is binnengekomen word je gebeld voor het maken van een bezorgafspraak. Vul daarom altijd je telefoonnummer in bij het bestellen. Afhankelijk van de bezorgmogelijkheden wordt je bestelling binnen circa 5 tot 10 werkdagen bezorgd.
Montage
Wil je je boxspring laten monteren? Dat kan! Tegen meerprijs van €75,- zal de bezorgdienst je bestelling in elkaar zetten en het verpakkingsmateriaal meenemen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Niet thuis
Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Dan wordt er €75,- aan bezorgkosten in rekening gebracht. Na betaling wordt er een nieuwe bezorgafspraak ingepland.
-
Belgie
Woon je in België dan kan je de meeste producten ook bestellen bij Lusanna.nl. Op de productpagina wordt vermeld door welke bezorgdienst het product wordt bezorgd. Voor bezorgingen in België gelden vaak dezelfde condities als bezorging in Nederland, maar soms zijn er verschillen:
PostNL
PostNL bezorgt voor ons ook in België, zonder extra toeslagen en even snel.
DHL Parcel
DHL Parcel bezorgt voor ons ook in België, zonder extra kosten. Houd wel rekening met 1 a 2 werkdagen extra levertijd.
DHL Express
DHL Express bezorgt voor ons ook in België, zonder extra kosten. Houd wel rekening met 1 a 2 werkdagen extra levertijd.
GLS
GLS bezorgt voor ons ook in België, zonder toeslag.
TSN-groep
TSN bezorgt voor ons helaas niet in België.
Meubelbezorgdienst DS
Meubelbezorgdienst DS levert tegen meerprijs van €75,- ook in België. Houd wel rekening met een langere levertijd. Interesse? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Retourneren
Je hebt het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een product retour te sturen of aan te melden voor retour (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het product bekijken en beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet.
Mag het terug?
Je aankoop mag je altijd in zijn geheel of gedeeltelijk retourneren, mits dit netjes gebeurd. In de volgende gevallen zal het aankoopbedrag niet volledig gecrediteerd worden:
- Producten die gebruikt, beschadigd/vervuild of incompleet zijn
- Producten waarvan de originele verpakking ontbreekt
Lukt het niet om een product netjes terug te sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik retourneren?
Dit is afhankelijk van de vervoerder waarmee je bestelling is bezorgd. Klik op de naam van de vervoerder voor meer informatie.
-
PostNL
Is je bestelling bezorgd door een pakketbezorgdienst, zoals DHL4You, GLS, DPD of PostNL, dan kan je het eenvoudig retour sturen naar ons magazijn via een bezorgdienst naar keuze (bijvoorbeeld PostNL of DHL). De retourkosten zijn voor eigen rekening. Goed om te weten: Het pakket mag niet groter zijn dan 176 x 78 x 58 cm en niet zwaarder wegen dan 30kg.
Lusanna.nl Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam
-
DHL For You
Is je bestelling bezorgd door een pakketbezorgdienst, zoals DHL4You, GLS, DPD of PostNL, dan kan je het eenvoudig retour sturen naar ons magazijn via een bezorgdienst naar keuze (bijvoorbeeld PostNL of DHL). De retourkosten zijn voor eigen rekening. Goed om te weten: Het pakket mag niet groter zijn dan 176 x 78 x 58 cm en niet zwaarder wegen dan 30kg.
Lusanna.nl Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam
-
DHL Europlus (Vouwbedden)
Is je bestelling bezorgd door DHL Europlus dan kan de bestelling weer opgehaald worden door DHL Europlus. De retourkosten hier van zijn €25,- Deze kosten worden in mindering gebracht van het terug te storten bedrag. Neem contact op met onze klantenservice voor het doorgeven van een afhaaldag (ma t/m vr). Een afhaaltijdstip is helaas niet bekend
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen (met uitzondering van maandag) van 09:00 tot 17:00 op telefoonnummer 085-273 2284 (lokaal tarief) of mail naar klantenservice@lusanna.nl. Wil je de bestelling op eigen initiatief retour sturen? Dat kan naar:
Lusanna Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam -
GLS
Is je bestelling bezorgd door GLS, dan kan je het eenvoudig retour sturen naar ons magazijn via een PostNL pakketpunt. Goed om te weten: Het pakket mag niet groter zijn dan 176 x 78 x 58 cm en niet zwaarder wegen dan 30kg.
Lusanna.nl Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam
-
TSN
Is je bestelling bezorgd door TSN dan zijn de retourkosten €25,- Deze kosten worden in mindering gebracht van het terug te storten bedrag. Neem contact op met onze klantenservice voor het doorgeven van een afhaaldag (ma t/m vr). Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen (met uitzondering van maandag) van 09:00 tot 17:00 op telefoonnummer 085-273 2284 (lokaal tarief) of mail naar klantenservice@lusanna.nl.
Wil je de bestelling op eigen initiatief retour sturen? Dat kan naar:
Lusanna Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam -
Meubelbezorgdienst DS
Is je bestelling bezorgd door meubelbezorgdienst DS, dan zijn de retourkosten €50,- Deze kosten worden in mindering gebracht van het terug te storten bedrag. Neem contact op met onze klantenservice om een afhaalafspraak in te plannen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen (met uitzondering van maandag) van 09:00 tot 17:00 op telefoonnummer 085-273 2284 (lokaal tarief) of mail naar klantenservice@lusanna.nl.
Wil je de bestelling op eigen initiatief retour sturen? Dat kan naar:
Lusanna Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam -
Belgie
Wil je een bestelling vanuit Belgie retourneren? Neem contact op met onze klantenservice voor de werkwijze.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen (met uitzondering van maandag) van 09:00 tot 17:00 op telefoonnummer 003185-273 2284 of mail naar klantenservice@lusanna.nl.
Wil je de bestelling op eigen initiatief retour sturen? Dat kan naar:
Lusanna Retourzendingen
Constructiestraat 7
4143 HX Leerdam
Wat kost retourneren?
Dit is afhankelijk van de vervoerder waarmee je bestelling is bezorgd. Klik op de naam van de vervoerder voor meer informatie.
Je kunt uiteraard ook op eigen initiatief of door een door jouzelf gekozen vervoerder de producten terugsturen. De directe kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.
Terugbetaling
Wij zullen het volledige aankoopbedrag + eventuele standaard bezorgkosten van de geretourneerde producten zo snel als mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terugstorten. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Heb je je bestelling laten monteren dan worden de kosten hiervoor niet terugbetaald. Betaal je via Klarna en heb je de digitale factuur van Klarna nog niet voldaan, dan annuleren wij de betaling bij Klarna. Heb je de betaling al wel voldaan via Klarna dan krijg je het aankoopbedrag van de geretourneerde producten + eventuele verzendkosten binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op de rekening waarmee de Klarna factuur is voldaan. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Retourvoorwaarden
De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:
- Waarop het product in je bezit is
- Bij meerdere producten in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste product hebt ontvangen
- Bij een product dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:
- Het geven van een retouropdracht via onze site, of via van onze klantenservice
- Ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte te stellen dat u de overeenkomst te herroept. U kunt ook hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
- Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 30 dage gelegenheid om het product daadwerkelijk te retourneren
- Wanneer de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden.
Mag het terug?
Je aankoop mag je altijd in zijn geheel of gedeeltelijk retourneren, mits dit netjes gebeurd. In de volgende gevallen zal het aankoopbedrag niet volledig gecrediteerd worden:
- Producten die gebruikt, beschadigd/vervuild of incompleet zijn
- Producten waarvan de originele verpakking ontbreekt